Vilkår


Ekspedition:

Alle varer bestilt på Shivr sendes fra:

shivr.
c/o Loebeshop.dk
Brogårdsvej 10
8370 Hadsten
Telefon: 22 22 00 63

Virksomhedens juridiske navn:
Løbeshop.dk ApS
Brogårdsvej 10
8370 Hadsten

SE/CVR: 32 27 75 94
Bank: 9326 0003131459

Alle priser på www.shivr.dk er anført i DKK inkl. moms.

Alle priserne er dagspriser og de opdateres løbende

Du kan altid få gensendt en ordrebekræftelse eller faktura ved at sende en mail til info@shivr.dk.

 

Sådan handler du hos os:

For at foretage et køb hos shivr skal du igennem flg. trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Du kan hele tiden se indholdet af kurven ved at klikke på "kurv" øverst i skærmbilledet.
2. Tilpas evt. din bestilling og fortsæt ved at trykke "Gå til checkout".
3. Indtast dine personlige oplysninger. Har du handlet før, kan du nøjes med at indtaste mailadresse og det password du oprettede, da du sidst handlede.
4. Tilføj evt. en kommentar til ordren.
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte. Du kan her rette i ordren og i din leverings- og faktureringsadresse. Læs og accepter vores handelsbetingelser og godkend ordren. Du accepterer samtidig at der tages forbehold for tastefejl vedr. priser.
6. Lav indbetalingen ved at indtaste kortoplysninger i betalingsvinduet eller benyt Mobilepay

 

Betaling

På shivr kan du betale med Viabill delbetaling, Mobilepay og følgende betalingskort:
Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Debet og JCB.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Betaler du med Mastercard eller et debetkort, bliver beløbet reserveret på din konto, inden vi hæver pengene. Hvis du annulerer en ordre kan du risikere, at dine penge først bliver frigivet 30 dage efter ordren er placeret. Dette er ikke noget shivr har indflydelse på - det er pengeinstituttet, som reserverer dem. E-handelsfonden har lavet en lille forklaring herom, som du kan læse her

Betaler du via Viabill delbetaling er det gebyrfrit første gang du handler. Herefter kræver det at du overgår til en gebyrbærende konto. Vilkårerne for denne er individuelle og oplyses af Viabill.

 

Fragt

Der er fri fragt på alle ordrer leveret til Danmark med DAO, hvis du er logget ind med en Club Shivr bruger når du handler.
Du kan vælge imellem følgende fragtmuligheder.

• Få sendt din pakke med DAO til din privatadresse. Pris kr. 35,00. (inkl. returlabel)
• Få sendt din pakke med DAO uden omdeling. Pris kr. 35,00. (inkl. returlabel)
• Få sendt din pakke med GLS til Pakkeshop efter eget valg. Pris kr. 39,00 (inkl. returlabel)
• Få sendt din pakke med GLS til en erhvervsadresse. Pris kr. 39,00 (inkl. returlabel)
• Afhent selv dine varer hos loebeshop.dk. Pris kr. 0,00.

 

Leveringstiden er 1-3 hverdage. Skulle leveringen blive forsinket, fremsendes besked via e-mail hurtigst muligt. Bestilles der både et normalt produkt sammen med et forsinket produkt, bliver hele ordren sendt på én gang.
Vi leverer kun til danske adresser.
Vi sender desuden momsfrit til feltpostadresser.

 

Opret kundekonto / Fordelsklub

Som medlem af Club shivr får du bl.a. gratis fragt med DAO, specialtilbud, og rabatter på udvalgte nyheder.

Vælger du at oprette en konto (tilmelde dig Club Shivr), accepterer du at modtage nyheds- og tilbudsmails. Mailservicen kan afmeldes ved at logge ind på "min konto" of afmelde nyhedsmailen i menuen "nyhedsbrev" i venstre side. Alternativt kan du afmelde mailservicen ved at skrive til info@shivr.dk

Ønsker du at melde dig ud af Club Shivr, gøres dette ved at sende en mail til info@shivr.dk eller ringe på tlf. 22220063, med besked om at du ønsker at udmelde dig.

 

Fortrydelsesret

-30 dages fuld returret og bytteret fra den dag varerne modtages (gælder også gavekort).

 

Inden for fortrydelsesrettens første 14 dage kan du returnere en vare selvom denne er brugt, men i så fald skal du betale for en evt. værdiforringelse. Værdiforringelsen fastsættes af shivr, ud fra hvad vi kan få for varen i videresalg.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@shivr.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Herefter har du 14 dage til at returnere varen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Undtagelser fra fortrydelsesretten

Er der tale om varer med tryk (klubtøj) eller specialfremstillede varer, bortfalder returretten, såfremt du inden produktionsstart aktivt har accepteret dette. Inden for returrettens frist skal du sende varen retur eller gøre os opmærksom på at du ønsker at fortryde købet. - Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Der er vedlagt en returlabel i enhver ordre, så du ikke har portoudgifter i forbindelse med returnering.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Det er dit eget valg hvilken forsendelsesmetode der vælges til returnering af varer, men vi anbefaler at man benytter forsendelse med forsikring og track'n trace. Sendes varer retur uden omdeling, kan der være længere ekspeditionstid, da der afhentes pakker én gang ugentligt. Der medfølger returlabel til ordrer leveret til danske adresser. Ved brug af denne label afholdes retur portoomkostningerne af shivr.

Varen sendes til:

shivr.
c/o Loebeshop.dk
Brogårdsvej 10 8370 Hadsten

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Ved returnering af en vare skal kvittering eller kopi af denne vedlægges/medbringes. Denne kvittering er modtaget på den opgivne mailadresse.

 

Reklamation


Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

shivr.
c/o Loebeshop.dk
Brogårdsvej 10 8370 Hadsten

 

Ombytning/returnering

Hvad enten du ønsker en vare ombyttet eller pengene retur, vil du modtage en kreditnota pr. mail.

Det vil stå anført på kreditnotaen, hvilken vare vi har modtaget, samt hvilken vare vi evt. har sendt retur.

Hvis der er sendt en vare retur til dig, er den anført med negativt fortegn.

Skal du have penge retur, vil disse blive overført til dit betalingskort. Du skal forvente at pengene er på din konto i løbet af 1-5 hverdage.

Du kan finde standardformular til fortrydelse fra Lov om Forbrugeraftaler her.

 

Logstatistik

Logstatistik bruges på http://www.shivr.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.
På www.loebeshop.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.
Logstatistik bruges til:
- Personalisering af markedsføringen mod brugeren.
- At skabe øget brugervenlighed.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Ved oprettelse af kundekonto registreres i første omgang udelukkende fornavn, efternavn og e-mailadresse. Ved oprettelse af kundekonto tilmeldes man shivr's nyhedsmail.

Det er herefter muligt at indtaste adresseoplysninger, oplysning om køn, fødselsdag, løbeniveau, skostørrelse og tøjstørrelse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Løbeshop.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.shivr.dk er Løbeshop.dk ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mailto:info@shivr.dk.


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@shivr.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.07.2018

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Shivr

c/o Løbeshop.dk ApS

Brogårdsvej 10

8370 Hadsten

Tlf. 22220063

Mail: info@shivr.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)